Utseende.

Det här med utseende kan vara riktigt svårt, olika grejer påverkar utseendet (media, killar/tjejer, din omgivning m.m) men det man ska göra är att själv känna, käner jag mig bekväm i det här? Självfötrtroende handlar mycket om hur man själv känner sig bekväm i sig själv, det funkar ju inte att man säger att man är fin, man måst eju känna sig fin också. Några saker som brukar få mig att känna mig fin:
- efter träning och en skön dusch
- musik
- när jag har gjort iordning mig, med smink osv.

Det är med killar då, hur de säger "du ska sminka dig" eller "du ska inte sminka dig", lyssna inte på det. Gå efter vad Du känner, känner du dig bekväm i smink - sminka dig! Känner du dig bekväm utan smink - sminka dig inte! Gör exakt som du tycker och känner, gör inte saker för andra för att de ska tycka om dig. De ska tycka om dig för den du är, inte för du ser ut. Lev livet nu, killar kommer senare, när de har mognat och när du skjälv har gjort det. Nu kommer vi in på det med killar, som vi ska prata om någon annan dag.

Din kropp då? Hm, om man är 15 år gammal (som jag) har man inte världens finaste kropp direkt. Den utvecklas, några kanske är mulliga, några väldigt smala osv. Men det är ju fullständigt normalt och ja killar som inte är så nöjda med din kropp är bara och kasta i pepperskorgen, herregud ska vi se ut som modeller?

GÖR SAKER SOM DU KÄNNER DIG I BEKVÄM I


Kommentarer
Postat av: leylakarabeg

sv; du som är söt Ruvejdiis ;*

2011-03-26 @ 01:28:07
URL: http://leylakarabeg.blogg.se/
Postat av: JenniferNilsmark

Du har så sjukt rätt i det du säger! :)

2011-03-29 @ 17:20:10
URL: http://nilsmarken.blogg.se/
Innan du kommenterar, läs det här! - Alla kommentarer som anses som kränkade tas bort, så det är ingen idé att kommentera något elakt. - Om du ska fråga "allt bra?" eller "gjort idag?" kanske du ska kolla i inlägget, det kanske står där! - Ingen reklam, tack! - Frågestundar - frågar bara folk jag känner! - Bloglovininbjudningar - följer bara mina favoriter! Peace!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback