Det här med att klaga på plugget.

Alla tror jag har sådana tider i sitt liv där man bara vill ge upp, inte orkar något och bara hatar skolan. Om det t.ex är jobbigt hemma, jobbigt utanför skolan och jobbigt i skolan - då vill man bara ge upp! Men nej, fortsätt kämpa. Visst det kan vara jobbigt med alla lärare som säger "läxa i det, prov i det och blablabla" men det ni ska tänka på är att de vill ert bästa (att ni ska lyckas), om du nu behöver prata ut gör det med en nära vän som kan stötta dig eller kuratorn som kan hjälpa dig. Jag menar, tänk om vi inte hade den här möjligheten? Att få en utbildning och ett jobb! Sedan finns det folk som har det bra (ingen har det perfekt i livet) och inte klagar på skolan, men sedan har vänner som klagar på skolan vilket kan göra så att man antingen påverkas av det och kanske slutar plugga och säger FUCK SCHOOL t.ex eller så, men jag tänkte på? Kan man inte bara tänka postitivt om skolan, visst jag har saker jag klagar på och säger "Åh, varför ska vi kunna det?" men det är för att inte vilken människa som helst skulle kunna komma in på ett gymnasium och univsersitet. Det beror på också om vad man vill göra med sitt liv, men ni måste ändå ha en utbildning bakom det hela om ni t.ex inte lyckas med något man egentligen inte behöver en utbildning till. Stötta dina vänner och säg åt dig själv, det här är viktigt för framtiden! Om man verkligen pluggar jättebra så ger ju det högre betyg också ;) jo, man har ett liv om man pluggar för man tänker på framtiden och sitt liv senare i livet. Glöm inte att sträcka på benen och röra på er, det bloggar jag om imorgon! Wooow, det här blev så långt!


Kommentarer
Postat av: ANNA KARIN

HEJ! kan du inte visa vad du fått i födelsedagspresent ? :D

2011-03-18 @ 15:32:28
Postat av: Mr Kristoffer

Jag ser att du har hål i byxorna, kanske borde laga det?



glider omkring och slipar slipar mig själv.

2011-03-18 @ 18:15:03
Innan du kommenterar, läs det här! - Alla kommentarer som anses som kränkade tas bort, så det är ingen idé att kommentera något elakt. - Om du ska fråga "allt bra?" eller "gjort idag?" kanske du ska kolla i inlägget, det kanske står där! - Ingen reklam, tack! - Frågestundar - frågar bara folk jag känner! - Bloglovininbjudningar - följer bara mina favoriter! Peace!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback